søndag den 5. april 2009

Fra æg til frø Dag 6


Efter en uge er fostrene ikke vokset. Jeg går ud fra at ægene ikke er befrugtede og derfor ikke levedygtige.
Da jeg tog ægene så jeg kun døde og døende frøer og der var ikke ret mange æg i søen.
Nu er der MANGE frøer og æg i søen, jeg kan høre hannerne kvække på lang afstand.
Der er også MANGE æg i vandet. På et område på 10 x 3 meter er der fyldt med æg som på billedet.
Jeg har taget en lille portion æg med hjem til nyt forsøg.
Man skal ikke tage ret mange æg, så bliver det svært at holde akvariet rent, når der kommer haletudser.
Her er 20 æg til hver akvarie (indenfor og udenfor)
Vandet i søen, hvor ægene lå er 12 grader varnt, det er en forbløffende høj vandtemperatur på denne årstid. Det viser hvor effektiv naturens system virker med sorte fostre i en klar gelé-klump. Vandtemperaturen i det frie vand i søen er 8 grader øverst (det er koldere længere nede).