Spillets elementer:
a. Eleverne skal lave undersøgelser af skolen for at få mulighed for at forbedre skolen og derved score point i spillet
b. Eleverne skal lave opfindelser for at tjene penge i spillet
c. Byggefasen er der, hvor de skal de vælge konkrete forbedringer, hvis de har både penge nok til dem og lavet de undersøgelser, der kræves for at kunne lave hver enkelt forbedring
d. Når alle grupper har foretaget deres valg kan eleverne se resultaterne af deres valg.
a. Eleverne skal lave undersøgelser af skolen for at få mulighed for at forbedre skolen og derved score point i spillet
b. Eleverne skal lave opfindelser for at tjene penge i spillet
c. Byggefasen er der, hvor de skal de vælge konkrete forbedringer, hvis de har både penge nok til dem og lavet de undersøgelser, der kræves for at kunne lave hver enkelt forbedring
d. Når alle grupper har foretaget deres valg kan eleverne se resultaterne af deres valg.
Aktiviteterne er tilrettelagt for folkeskolens ældste elever, men man kan godt hente inspiration til fx natur/teknik-undervisning.